...och festligheterna varade i dagarna tre...

knutas: Nej, inga bär än så länge. Jag väntar med spänning!

Godmorgon förresten. Jag håller för närvarande på att plöja mig igenom mina sista 363 dagar som tonåring och än så länge går det riktigt bra.

Även firandet av detta, om man tänker efter, tråkiga faktum blev riktigt lyckat. Middag med vännerna, Dans Dakar, middag med släkten. Ska inte gå in på detaljerna, det kan bli för odrägligt. Men mys var det iaf. Jag fick dessutom världens bästa födelsedagspresenter: choklad, vin, en stor mysig tröja från Myrorna, en lärobok i Esperanto och strumpebandshållare. Mina vänner känner mig.

Idag ska jag hälsa på far min ute i Hässelby. Jag borde egentligen springa förbi Institutet (vilket det rör sig om är självskrivet) men jag skyller på att jag var tvungen att sova ut idag och att det blir fel med tiderna och att jag måste ägna min åldrande fader lite tid också. Så Institutet får vänta till imorgon.

Nu ska jag... ja, vad ska jag göra? Städa? Rensa ur min garderob? Det där sista känns för en gångs skulle lockande. Den här gången har jag ju ett större syfte med det. Jag kan ju omöjligt ta med mig alla mina kläder till Paris. Därför kommer jag bara kunna välja ut sånt som jag verkligen tycker om och vill ha på mig. Det jag väljer att inte ta med mig då? Det känns ju onödigt att låta en massa kläder bara ligga oanvända ett helt år (nästan). Då kan jag ju lika gärna köra en skoningslös rensning och skänka allt till välgörenhet. Eller sälja det. Starting NOW.

Kommentarer
Postat av: Disa

SKÄNK TILL MIG! Hahaha

2008-08-25 @ 14:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0