Allt för lite choklad...

Fan vad vi börjar slappa till på Kyrkmössen nu haha.. Agnes, Willand och jag satt mest i köket och pratade men det var skoj ändå...
Träffade mamma efteråt för att hon hade sagt att hon skulle bidra till ett par skor/stövlar så vi gick till second hand-affären där jag var i lördags men min mor har verkligen nånting emot second hand, försökte dra med mig till Åhléns och Burestads och andra ställen där de bara har fula skor. Min mamma är verkligen snobbig fast hon inte inser det själv. Eller det är väl jag också egentligen fast på ett annat sätt.
Jaja, det blev inga skor idag iaf. När vi kom hem kom jag på att jag kan ju testa och se om mina näbbstövlar fortfarande gör ont, annars kan jag ju börja ha dem igen :)

Till middag åt vi lax med fetaosttäcke, ugnsgrillade tomater, röd quinoa, broccoli och sallad. Blev sugen på mörk choklad av nån anledning, tog en tjuga och sprang till affären, upptäckte att det inte räckte, sprang hem och hämtade några mynt, sprang tillbaka till affären och fick äntligen min choklad :P

Just det, första numret av Språktidningen kom idag! Har bara läst några sidor än så länge men den verkar intressant, ska jag ha som kvällslektyr :) Borde läsa 10 sidor till i Rhinocéros också, får se om jag orkar göra det idag...

puss&kram!

Kommentarer
Postat av: Jonna

gott med choklaaad:)!

2008-02-04 @ 20:59:46
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Tu Madre

Ja, det är ju ite avgifter på tradera. kan dra ett exempel; när jag sålde grejer i november för drygt 2000 kr kostade allting 80 kr ungefär. inte så farligt; men jag fick också mer pengarän vad jag hade tänkt mig.

men sen är det också lättare att sälja barnkläder än damkläder faktiskt...

det enda jobbiga är att hålla koll på att alla betalar i tid och skicka ut vinnarmejl och grejer. och det är ett jäkla krångel att hålla koll på fraktpriser, packa allting och posta iväg. men om man har lite tid så går det bra.
dock är det inget jag skulle orka med på "heltid".

jag brukar sälja massa saker på en gång och sen vänta bågra månader innan jag drar iväg med en sväng till.

en annons på blocket tex kostar 20:-, och du säljer till fasta priser. har aldrig provat det, för jag tycker tradera är smisigt, man bestämmer själv hur länge autkoinerna ska hålla på och saker kan ibland säljas fär mkt mer n vad man hade tänkt sig.

värt att prova!

2008-02-04 @ 21:15:23
URL: http://www.tumadre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0