En liten anekdot...

Just nu går projektarbetet ganska segt. Jag hittar inte anteckningarna fårn intervjun i Södermalmskyrkans skola och även om jag vet ungefär vad jag ska skriva så vill jag ha tillgång till anteckningarna för att kunna skriva mer exakt. Antagligen ligger de i skolan, jippie...

Igår när jag läste Bellas inlägg om störande/underhållande grannar kom jag att tänka på en grej som hände mig när jag var liten. Jag gissar att jag var runt sex år, för det var då jag lärde mig hoppa hopprep och en kväll hoppade jag hopprep i hallen hemma. Efter ett tag kom kvinnan som (fortfarande) bor under oss och bad mig sluta hoppa för att det lät så mycket nere hos dem. Det här måste ha hänt på kvällen för jag minns att jag gick och la mig en stund senare. När jag låg i sängen, innan jag hade somnat, hörde jag att min granne kom och ringde på igen. Då hade hon varit ute och köpt en stor påse godis till mig och bad min mamma ge den till mig för att jag inte skulle tycka att hon var en "dum tant". Det var historien om mitt lördagsgodis den helgen...

Kommentarer
Postat av: Paola

sv. ahhm okej, jo jag förstår :/
ha en bra dag, kram

2008-02-26 @ 14:37:17
URL: http://paolita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0