Glader

Känner mig faktiskt mycket gladare idag än igår, härlig känsla som jag faktiskt inte haft på ett tag... Trots att jag inte somnade förrän vid halv två inatt så lyckades jag ta mig upp ur sängen innan sju och äta frukost i lugn och ro och komma i tid till skolan.

Franskan var flummigare än vanligt, idag skulle vi lyssna på en låt och skriva ner allt vi hörde, sätta oss i grupper och med hjälp av de ord vi fått fram skriva en ny låt som skulle likna den ursprungliga, om vi ville. Det var iofs rätt kul, men ganska oförståeligt i början.

I övrigt bestod skoldagen av latin, potatisbullar, religion och naturkunskap. Vi har miljötema i skolan den här veckan och alla lektioner ska ha nån slags anknytning till temat. Kan verka svårt på latin och så, men vi fick läsa utdrag ur en bok om livsmedelsförsörjning och till det kopplad miljöförstöring i de gamla högkulturerna och i Rom.

Hm, jag har inte så mycket skolarbete den här veckan. Engelska till imorrn och religionsredovisning till på fredag och så ska jag försöka göra lite mer research på psykologin som vi ska redovisa på onsdag. Perfekt tillfällé att sätta igång emd projektarbetet lite mer men man pallar liksom inte. Måste dessutom ringa och tjata på massa skolor och det har inte jag nån lust med... nej usch... Men jag har iaf satt upp ett mål, att om jag ska genomföra några fler besök för prohejtarbetet så ska de ske innan sportlovet. Deal.

Nu: te, bloggläsning, eventuellt projtarbete.
Sen: Baka bröd, gå till Kyrkmössen.

Skriver mer sen. Kram!

Kommentarer
Postat av: Emma.

Sv : tack! Självklart har jag skrivit den själv :).

Puss!

2008-01-21 @ 14:59:14
URL: http://platine.blogg.se
Postat av: Fröken D

härligt att du är glad:) ja det tycker jag du ska börja med! det är supersnyggt! ha det gott:)

2008-01-21 @ 15:02:02
URL: http://mjaomjao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0