SL:s hittegods

Sp3 Har gjort det igen! Att vi alltid lyckas övertala lärarna om att ge oss "eget arbete" så vi får gå hem istälet, det är helt fantastiskt... Så grymt skönt att sluta 13.10 istället för 15.55 men ändå... Det är ju inte så man ska börja terminen. Det känns som att det kommer komma fredagar senare under terminen då vi är oändligt mycket tröttare än vi var idag eller då vi har andra saker att göra. Idag hade jag faktiskt inte tyckt att det hade varit så farligt att sitta kvar på svenskan, menmen, tack Parla och Sandrah för att ni pratade med Birgitta :P

Nu hade jag lång tid på mig och tänkte bege mig till SL:s hittegods för att leta efter mina vantar som jag glömde på tunnelbanan i lördags. Jag gick in i några affärer på vägen och när jag var på Drottninggatan stötte jag på Camilla, Helena, Annika och Parla. Jag följde med dem in på H&M ett tag och när vi gick därifrån gick jag åt andra hållet men stannade till vid Beyond Retro på vägen och var bara tvungen att gå in. Och vad händer? Jo, jag träffar Camilla, Helena, Annika och Parla igen, glada och entusiastiska som vanligt, speciellt när de såg mig. (*host*)
Hittade iaf en jättesnygg kofta, tänkte fota en och lägga upp en bild sen :)

Till slut kom jag iaf till hittegodsavdelningen, jag börjar ju bli stammis där nu haha. Fick följa med in på lagret och letade igenom fyra hyllor fullproppade med glömda tumvantar. Folk har jävligt bra vantsmak i Stockholm, kan jag säga. Lovikkavantar är väl det vanligaste och förutom det är det såna där stora, mysiga, vita, mönsterstickade vantar men också väldigt mycket färgglatt och årets stora vanttrend verkar vara glittriga vantar. Mycket man kommer underfund med när man letar igenom hundratals par.
Lovikkavantar var som sagt de i särklass vanligaste. Men de kan se enormt olika ut och jag tycker att jag borde känt igen mina egna. Till slut hade jag tre olika kandidatpar och jag bestämde mig för dem som kändes bäst på. Det kan mycket väl vara mina, men jag är verkligen inte säker. Nåja, nu har jag ett par vantar i alla fall.

Man kanske skulle baka brownies?

Kommentarer
Postat av: juliajosefine

Hej! :)
Vi undrar om du skulle vilja ha nåt typ av samarbete med oss på bloggen. En idé är att ha som en "bildlänk" i "den smalaste spalten" om du förstår.. :P Så att om man klickar på den så kommer man till den andras blogg så att man får fler läsare liksom :) Kolla på våran blogg om du vill se hur vi menar. Du kan väl höra av dig på mejlen ([email protected]) om du är intresserad, annars kan du bara ta bort det här om du vill :)
MVH Julia & Josefine

2008-01-18 @ 16:25:00
URL: http://juliajosefine.blogg.se
Postat av: juliajosefine

Hej! :)
Vi undrar om du skulle vilja ha nåt typ av samarbete med oss på bloggen. En idé är att ha som en "bildlänk" i "den smalaste spalten" om du förstår.. :P Så att om man klickar på den så kommer man till den andras blogg så att man får fler läsare liksom :) Kolla på våran blogg om du vill se hur vi menar. Du kan väl höra av dig på mejlen ([email protected]) om du är intresserad, annars kan du bara ta bort det här om du vill :)
MVH Julia & Josefine

2008-01-18 @ 16:25:07
URL: http://juliajosefine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0