Utmaning!

Nu har jag blivit utmanad av tumadre och ska berätta 7 sanningar om mig själv.

1) När jag var yngre dagdrömde jag hela tiden om att jag bodde i en jättestor familj med tio syskon. Eller dagdrömde och dagdrömde, jag levde snarare i en parallel värld! Jag skrev berättelser och dagböcker som mig själv i den här stora familjen, ritade en jättedetaljerad plan över vårt hus osv. De som var mina syskon var alla personer som existerade i verkligheten, som jag kände eller helt enkelt beundrade på något sätt.
2) Jag drömmer om att få barn någon gång, gärna 3-4 st och jag har kommit på massa fina namn de ska få :) Problemet är bara att jag har en enorm rädsla, nästan fobi, för graviditeter och förlossningar. Så fort jag läser om eller ser något på tv om sånt, blir jag alldeles svag i hela kroppen och börjar må illa. Tänk allt som kan hända när man är gravid, tänk om min kropp inte är tillräckligt stark, tänk smärtan när man föder... Jag borde nästan gå i terapi några år innan jag skaffar barn,
3) Jag är besatt av mat. Och jag är ett hälsofreak. I perioder är jag besatt av att få i mig vissa saker, det har varit antioxidanter, fibrer, vatten, omega-3, vitaminer... Mina två favoritgenrer inom litteratur är kokböcker och hälsotidningar (om jag får räkna det till "litteratur" haha). Dessutom är hela mitt liv, mitt humör, allting, så sjukt beroende av vad jag äter. Jag undrar om det verkligen är så eller om det bara är jag själv som blivit för besatt av det?
4) Jag tål inte när folk säger åt mig vad jag ska göra. Okej om jag får instruktioner om något jag aldrig gjort förut men när folk talar om saker för mig som jag redan vet som om det vore nån jättestor nyhet blir jag alldeles frustrerad. En annan  sak som fok gillar att göra är att försöka uppmuntra mig till att våga säga vad jag tycker, vara mer framåt osv. Jag är MYCKET väl medveten om allt det där och jag behöver ingen som talar om för mig hur jag ska bete mig!
5) Något av det värsta jag vet är att ringa till fok jag inte känner. Att möta folk irl är ingen fara, men just det där med att ringa... uuh...
6) Jag har många hypokondriska drag. Varje gång jag har ont i huvudet är jag övertygad om att jag har en hjärntumör, börjar det rycka i nån muskel är jag rädd att bli förlamad. Är också överdrivet försiktig då jag bedömer att det finns en risk att jag ska vrida något ur led (och den bedömningen gör jag extremt ofta).
7) Ett av mina största Facebookintressen är att kolla hur många gemensamma vänner jag har med folk. Vet inte varför jag tycker det är så kul, jag bara måste kolla det när jag hittar nån ny människa där.

Jag utmanar:
Bella , Julia , AgnesOlessia , AmandaSofie , Inès

  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta sju sanningar om dig själv.
  • Utmana sju personer.
  • Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

  • Kommentarer
    Postat av: Olessia

    oj :D hihi

    2008-01-29 @ 17:10:17
    URL: http://www.unikaolessia.blogg.se/
    Postat av: Natta

    tack detsamma!

    2008-01-29 @ 18:25:57
    URL: http://naaatha.blogg.se
    Postat av: sofie

    sv: nooo, haha *skoja*
    ska sitta och knapra lite på denna utmaning..

    2008-01-29 @ 19:43:13
    URL: http://thenoteboook.blogg.se
    Postat av: Bella

    Haha det var svårt men äntligen har jag skrivit klart den!

    2008-01-29 @ 19:48:01
    URL: http://bellitabonita.webblogg.se
    Postat av: Tu Madre

    Det där med graviditeter är INTE så farligt; om du frågar mig som har gått igenom det två gånger.

    Visst, man mår illa och är trött i början och humöret svänger, men samtidigt har man värsta lyckoruset och bara klappar på den lilla magen som inte ens har hunnit växa.
    I stort sett alla kvinnors kroppar klarar av en graviditet; och kroppen tillförs även massa olika hormoner just för at kroppen ska klara det; och att bäcken ska växa lite så att man lyckas klämma ut barnet när det blir dags.
    Visst det är en jäkla känsla att föda barn, men jag som har fött barn UTAN mer bedövning än lustgas kan säga att det gör riktigt ont; föreställ dig att bajsa ut en vattenmelon, liksom. ;)
    Men de som har provat på andra bedövningar som ryggmärgsbedövning har i stort sett haft en smärtfri förlossning.
    Och kroppen återhämtar sig ofta fort efter förlossningen. De flesta kanske har lagt på sig ett par kilo, men det brukar försvinna när man ammar barnet.
    Var INTE rädd för nåt som är så naturligt; och som kvinnor i alla år har gått igenom.

    2008-01-29 @ 23:31:25
    URL: http://www.tumadre.blogg.se
    Postat av: Amanda

    Okej, ska snart anta utmaningen ;)
    Kram!

    2008-01-30 @ 17:14:05
    URL: http://Http://Gribbe.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0