Stickad tröja

Mamma städade sina garderober och hittade en gammal tröja som hon stickade för längesen och funderade på att slänga den. Snabbt som attan var jag framme och roffade åt mig den, den är ju helt underbar! Stor och grå och tjock och mysig och en stor fin svart knapp vid sidan av halsen. En liten krage som man kan ha upp- eller nedfälld. Mys.

Jag försov mig lite imorse och kände mig därför inte jättetaggad på att göra cykeldebut till jobbet. Imorgon bitti blir det nog av. Söndag morgon, knappt någon trafik alls. Problemet är bara det att Lars Winnerbäck är sommarpratare i P1 och det sänds i kl 22 ikväll och håller på i närmare två timmar så jag kommer ändå somna jättesent och vara skittrött imorgon. Eller så skiter jag i det och går och lägger mig tidigt och lyssnar på det på internet istället. Fast det är ju en annan känsla att lyssna på det på radio liksom... Får se hur jag gör.

Nu ska jag dricka te. pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0