Framtiden?

Jag verkar försvinna från bloggvärlden lite titt som tätt men nu är det slut på det, hädanefter kommer jag ha konstant tillgång till internet (typ). Nu har jag sovit min sista natt hemma hos pappa. Känns faktiskt nästan ingenting, konstigt nog. Men mammas lägenhet har väl alltid varit mer hemma.
De senaste två förmiddagarna har ägnats åt städning, rensning, packning och slängning. Har varit sjukt effektiv! Gått flera rundor till pappersinsamlingen med högar av gamla tidningar, plockat på mig lite böcker från pappas bokhylla (bl.a. Samhällets olycksbarn av Victor Hugo och Kalocain av Karin Boye) och sen packat ner allt jag vill spara i två lådor: en som mamma och jag ska hämta hem hit inom en snar framtid och en som får stå i pappas nya källarförråd tilla jag skaffar eget boende.

Det där med eget boende, ja... Det är dags att börja tänka på framtiden. Just nu har jag ingen aning om vad jag kommer ägna mitt liv åt och framför allt inte vad jag vill göra i höst. Stanna i Stockholm och jobba och läsa kvällskurser i "Fransk hörförståelse och muntlig produktion" på Stockholms universitet? Flytta till Paris med Anna och Eeerika och plugga nåt halvseriöst på Sorbonne? Åka till Taizé? Plugga i Uppsala? (fast det skjuter jag gärna på nåt år). Åka till Berlin och jobba/plugga och hoppas på det bästa trots att jag inte kan nån tyska?

Det finns mycket man kan göra. Hur klarar ni er igenom framtidsångesten? (om ni har nån :P)

Jag kanske framställer mitt liv som hjjävligt ångestfyllt just nu men jag kan säga att det är det inte. Känner mig ovanligt glad och pigg och hoppfull idag. Flyttstädningen hos pappa är avklarad, research paper har blivit uppflyttat till efter påsklovet, allt går bra. Med dig <3.

Kommentarer
Postat av: ägare av minblogg

aa ska komma ihåg det, då kanske inte mitt godistips var något för dig trots allt. Trevlig å se dig dock! puss

2008-03-06 @ 23:14:24
URL: http://minegnabloggpointernet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0