Fredag-lördag

Mitt lösenord hade tydligen blivit ändrat så jag har inte kunnat logga in på flera dagar, därav den obefintliga uppdateringen. Har förstått att flera haft det här problemet de senaste dagarna, hoppas det fixar sig för er med!

Men nu är jag tillbaka. Orkar inte sammanfatta fredagen och lördagen i detalj men jag kan säga så mycket som att jag kommer inte få guidejobbet i Stadshuset, inte heller jobbet i Stadshusshopen. Däremot nämnde hon det där med turistvärd så det kanske jag har en liten chans på :).
För att klargöra lite så hade jag alltså inte blivit kallad till intervju. Det var en rekryteringsträff på Expo, Arbetsförmedlingen. Vi var ganska många där och jag var en av de sista som kom dit och det ledde till att jag var en av de sista att bli intervjuad. Jag satt alltså där mellan kl ett och fyra, jag som trodde det skulle ta max en timme haha... Det var rätt kul ändå, vi som väntade satt och pratade och fick lära oss lite kinesiska för det var två kineser där.
På kvällen hyrde mamma och jag Råtatouille. Den har fått så himla bra kritik och alla säger att den är så rolig så vi var tvungna att se den. Antingen är det resten av världen som saknar humor, eller så är det vi två. Jag kan inte säga att jag skrattade en enda gång under hela filmen, vad är grejen? Såå himla bra var den inte. Tacka vet jag bra Disneyfilmer, typ Chicken little.
Lite senare ringde Hugo mig och han och Odd och Benjamin var på Treat och han ville att jag skulle komma dit så jag gick dit (bor två minuter därifrån) och satt där med dem ett tag, det var trevligt :) Sen gick Hugo och jag hem till mig och sov.

Igår åkte Hugo och jag hem till honom efter att han spelat schack på min dator och vunnit alla partier. Vi pluggade latin och drack te och hade det allmänt mysigt :).
Vid fem-tiden var jag hos min mormor och morfar, de hade bjudit in till familjemiddag som de har några gånger om året. Vi åt kantarellsoppa som jag inte åt särskilt mycket av, dels för att den inte är så där fantastiskt god som alla säger, dels för att spara mig till huvudrätten haha, morfar hade gjort boeuf bourgignon (jag kommer för evigt skämmas om jag inte stavade det där rätt) och det är så himmelskt gott! Mmm..... Vi åt fruktsallad till efterrätt och små kakor som Samuel och Henrik hade bakat och sen fick jag skjuts med Claes&Herik ut till Islandstorget, skulle hem tll Fanny och kolla Melodifestivalen. Vi missade första halvan av startfältet iofs men det gjorde inte så mkt. Vi fick ju se Björn Gustafsson iaf!
Kvällen gick i svullandets tecken. Vi åt bullar och banankaka och drack japansk öl och vid ett-två-tiden på natten började Fanny och jag äta masa avocado och sen stekte vi ägg. Haha.
Anna var där också, ej att förglömma. <3

Nu är det projektarbete som gäller. pusspuss


Kommentarer
Postat av: Fröken D

å jaa den frisyren är skön=) Ha en jättebra dag!

2008-03-02 @ 11:46:33
URL: http://mjaomjao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0