Fyra(?)rättersmiddag

Ikväll var vi på middag hemma hos min morbror som fyllde år i tisdags och som den obotliga matfanatiker jag är måste jag bara få ägna några (eller ganska många) rader åt att lovorda middagen vi bjöds på.
Till förrätt fick vi soppa gjort på romansallad, smaksatt med fänkål, gräslök och parmesan. Hade aldrig ätit en sån soppa tidigare men jag har läst recept på soppor gjorda på salladsblad tidigare. Det var grymt gott men kanske aningen för salt.
Huvudrätten var inkokt lax med mandelpotatis, sparris och örtagårdssås. Det var jättelängesen jag åt det så det smakade underbart!
Till efterrrätt hade de gjort fondant auchocolat (chokladsmet som man ställer in i ugnen i portionsformar en stund tills ytan är gräddad men fortfarande ganska rinnigt inuti) med pumpakärnor i och aprikoshalvor till. Jag var naturligtvis helt lyrisk, det var underbart!
En stund senare var det dags för tårta, vi åt citrontårta som faktiskt var rätt god men jag är tyvärr inte så förtjust i citronefterrrätter. Men jag fattar inte grejen med efterrätt och tårta?
Samuel och Lydia fick påskägg och bjöd mig på lite godis också, fick med mig en påse hem också :)

Nu har jag gjort te och ska ringa H, ha inte hört av mänskan på ett dygn, vad har hänt?

Kommentarer
Postat av: Ewie

awe låter jättegott :D

2008-03-21 @ 21:41:07
URL: http://ewiiie.blogg.se
Postat av: felicia

ååh så gott det låter :)

2008-03-21 @ 21:49:05
URL: http://greendaygirl.blogg.se
Postat av: Nathalie

det var ingendålig middag :)

2008-03-21 @ 22:36:05
URL: http://nathalieelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0