Listor :D

Innelista
- Ingefärste. Bryggt på färsk ingefära och citron, med lite honung i. Låta dra i 20 min. Friskar alltid upp, som att rensa hela kroppen. Det är väl det det gör också, ingefära är ju en sån där grej som sägs vara bra för typ allt.
- Projektarbete avslutat. Underbart.
- Språk. De senaste dagarna har jag haft ett sug efter att gå runt och snacka franska och massa andra språk. Borde göra det oftare, det är grymt kul ju.
- Påskmat. Är jättesugen på ägghalvor, sill, strömmingslåda och lammstek (mer om lammsteken kommer på söndag)

Utelista
- Förkylning. Det är fan inte kul. Den är ju bara i vägen hela tiden.
- Borttagandet av den klassiska äggknackningen på påskgudstjänsten. HALLÅ??? Lena Werner och prästen ska ju stå och knacka ägg men nu har det ersatts med nåt jäkla påskspel med oengagerade ungar. Varför inte bara ge Matteus en enmansshow? (det här ter sig säkert oförståligt om du inte går i min skola)
- Skolmaten. Vår skolmat är som maten på barnsjukhus, totalt smaklös. Det är verkligen inte kul att äta den om det inte är korv stroganoff, pannkakor eller pasta med köttfärssås eller vegetarisk sås. Potatisklyftorna är också grymt goda men resten saknar verkligen all form av kryddning. Grytorna vi får (iaf de vegetariska och skolans köttgrytor aktar jag mig noga för efter allt för många skräckupplevelser) består till 95% av smaklös sås och resten är små bitar av något som verkar vara sönderkokta grönsaker eller kikärter. Men man vet inte säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0