Nog för att jag mest bloggar för min egen skull...

...men i och med att jag kommentarar ganska ihärdigt hos andra tvingar jag dem nästan att besöka min blogg lite av aritighetsskäl så där, så jag kanske borde börja skriva om liiite andra grejer än bara alla mina läxor?

Jag kan skriva om gårdagskvällen, exempelvis. Mamma och jag gjorde spenatvåfflor och åt dem med guacamole och chèvre. Helt okej, men vi insåg att våfflor nog helst ska intas på traditionellt sätt, med sylt och grädde eller andra söta, onyttiga saker. Jag stärktes i min övertygelse om att man inte ska försöka göra nyttig mat av sånt som är onyttigt. Åtminstone inte i alltför stor utsträckning.

Vid åtta-tiden gick jag hem till Anna och spelade Alfapet och Den försvunna diamanten. Det var Anna, Disa, Vanja, Eeerika, Hanna och jag och vi åt Ben&Jerry's och Petit écolier och drack kryddte. Diamanten var det säkert tio år sen jag spelade sist. Har avfärdat det som ett "barnspel" jättelänge men igår tyckte jag det var jätteroligt!

Nu måste jag ta itu med dagens obehagligaste uppgift, ringa till second hand-butiken jag var i igår och snällt be att få hämta kappan jag glömde där igår. Haha, hur fan lyckades jag? Jag minns att jag, nån minut innan jag gick därifrån, tänkte "jag får inte glömma den där kappan nu" men så gjorde jag det ändå. Typiskt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0