DELF

Har flängt runt hela dan idag och knappt fattat vad som händer. Men nu är jag hemma och kan nog vara hemma en stund.

Dagen började med att jag försov mig och var tvungen att stressa med allt vad morgonbestyr innebär. Hann åtminstone i tid till Fraska Institutet och DELF. Det gick åt pipsvängen, som jag så klämkäckt skrev i ett sms till Fanny under eftermiddagen. Allvarligt, det gjorde faktiskt det. Hörövningen i början var totalt ofattbar, fransmän pratar inte så där fort. Texterna till läsförståelsen var jättesvåra och uppsatsen jag skrev på slutet var ju inte mycket att hurra för...
Vi gick och åt thaimat till lunch. Det var gott men de var extremt snåla med jordnötssåsen, det är ju det som är det goda! Nåja, det gick att äta i alla fall.
Jag trodde att jag skulle ha min muntliga del vid ett-tiden men när vi kommer tillbaka till institutet så står jag uppskriven kl 16.20. Kanonkul. Eller inte. Jag bestämmer mig för att utnyttja tiden väl och går tillbaka till skolan, där jag väntar ett tag, och sen går Disa och jag för att prata med bitr. rektor om årsboksbetalningen men han är inte där så vi går till han som är ekonomisnavarig men får inte mycket utrett där heller. Menmen, det löser sig på måndag, skolan kommer inte låta oss stå som betalningsskyldiga.
Efter att ha varit i skolan gick jag hem och skrev lite på franskauppsatsen. Har skrivit en dryg sida nu :) Vid halv tre-tiden ringer min mobil och det är en dam från Institutet som ber mig komma dit så fort som möjligt, så jag tar mitt pick och pack och går iväg. Väl framme får jag ändå vänta i säkert tre kvart på att få göra provet. Det gick iaf hyfsat bra. Jag hittade inte alltid orden, men när jag gjorde det gick det bra. Men jag är ändå osäker på om jag kommer bli godkänd elle rinte : /

Nåja, nu är jag iaf hemma, har ätit lite och ska dricka en kopp te. Har haft fruktansvärd huvudvärk hela dagen. Ska eventuellt träffa Fanny nu eller lite senare och innan dess ska jag fortsätta skriva franska.

Det är 6 dagar kvar till studenten.

Kommentarer
Postat av: Disa

du blir säkert godkänd!

2008-05-30 @ 17:40:44
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

vart ligger det? :P

2008-05-30 @ 19:18:43
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0