Gallsten?

Mamma misstänker att jag har gallsten och det låter rimligt. Allt det här med att jag får ont i magen och ryggen när jag äter äpplen och att jag är öm precis under högra revbenen. Gallsten, alltså. Hoppas sånt kan gå över av sig själv, jag har ingen lust att ligga på operationsbordet igen.
Mamma tipsade mig om att man kunde göra persiljete så det gjorde jag och det smakade helt okej. Persilja, liksom. För tankarna till torsk med ägg- och persiljesås, mums! Haha...

Vad övrigt är så har jag just satt i mig en massa potatis. Mamma skulle göra potatissallad och bjuda jobbet på imorgon men potatisen råkade koka lite för länge så jag blev ivägskickad till affären för att köpa mer så vi kan koka en ny omgång. Den något överkokta potatisen ska vi spara i kylen och sen kan vi frossa i knäckebrödsmackor med kaviar och potatis :P Men en hel del har som sagt redan slunkit ner. Man fattar varför folk blir sockerberoende...

Annat skoj som hänt idag är som sagt Lingolympiadträff på universitetet. Både Hedvig och Susanne var med idag och vi löste ett problem med georgiska verb, sen köpte vi fika och sen pratade Susanne lite om verb. Jag hade extremt kul åt hennes exempelmening "Jag dödar Kalle". Jag har en tendens att skratta åt konstiga saker.

Nu ska jag försöka ägna mig lite åt franskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0