Svull

Trots tappra försök att sluta fred med mitt lila hår och försöka göra en cool grej av det så bestämde jag mig till slut för att jag inte stod ut längre. Så jag gick till frisören och gjorde en mörk intensivtoning för närmare 600 spänn. Nu är det typ svart. Inte alls som jag hade tänkt mig från början. Men det är åtminstone inte lila längre. Bara lite.

Innan dess träffade jag pappa över en fika på Vetekatten. Vi delade på ett smördegsknyte med äppelfyllning, en bulle med hallon i och en maffig Budapestbakelse med maräng och grädde och mandariner. Och drack varsin kanna te. Det går i generna, det där.

Nu på eftermiddagen har jag börjat packa mitt handbagage. Insett att det där med packning inte är så lätt trots allt. Har dessutom skjutit upp mitt ångestladdade skolbesök till imorgon. Då jävlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0