Måndag

Lördagen gick detso mer enligt planerna. Förutom att det var kallt (allting är relativt, man blir bortskämd av att inte bo i Sverige) så var det en härlig vårdag. Köpte till pch med glass på Häagen Dasz och jag tänker inte tala om hur mycket jag betalade för den.

Min färg för kvällen fick bli rosa. Jag tänkte först på grönt men för det första är min gröna klänning stickad och det skulle bli alldeles för varmt och för det andra klär jag mig aldrig i rosa så det blev roligare helt enkelt.
Kvällens första stopp var hemmafest hos gamla skolmänniskor - det är kul men weird att träffa folk igen. Stannade inte så länge utan drog vidare till festen för vilken jag klätt mig i den på mig fantastiskt osmickrade färge rosa. Blev lite besviken; 1. Festen hölls på en bar som var öppen för allmänheten vilket gjorde att typ en fjärdedel av dem som var där inte fattade grejen med färgtemat och dessutom bara höll sig för sig själva. 2. Festen hölls i en mörk lokal så att ens ansträngningar för att följa temat knappast syntes 3. Festen hölls i Frankrike, ett land vars befolkning inte flrstår sig på vare sig fest eller kläder och kom i sina vanliga bruna/svarta sunkiga fransmanskläder.
Men det var skoj att träffa mina favorititalienare och senare kom Sarah, Caroline och Frida och hade med sig en flummig engelsman och nån holländsk brud. Senare drog vi vidare till Truskel, ett av få ställen i detta land där festen är värd sitt namn.

Söndagen tillbringades i sängen med pizza och Vänner.

Idag är det måndag. Tror jag håller på att bli sjuk. Är hur trött som helst, varm och alldeles matt. Var helt virrig på jobbet. Promenerade nästan hela vägen hem men sen fick jag så ont i hälen att jag var tvungen att ta tuben sista biten. Gick förbi en ekologisk mataffär påvägen och köpte hem pumpakärnor, röda linser, kiwi, avocado, ingefära och ett nytt grönt te med ask, fänkål och svarta vinbär. Ville köpa gojibär också men de var slut. Nu när jag ska bo ensam här i två veckor kan jag lika gärna leva ut min vurm för småkonstig ekologisk mat. Mat som andra tycker att jag är jobbig när jag lagar. Jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0