Såntdärsommaneter

Nu vill jag skriva om mat. Man gillar ju mat. Och just nu äter jag en macka jag gillar. En helt vanlig knäckebrödsskiva. På den har jag lagt strömming, stekt med lite oregano. Sen har jag klyftat rödlök, rivit morötter och äpplen och stekt med cayennepeppar, kanel och lite balsamvinäger och lagt ovanpå strömmingen. Det var gott.

Annars är ju inte matlagning min starka sida när jag bara har mig själv att laga mat till. Därför var det trevligt att bli bjuden på middag hos morfar i helgen: västerbottenpaj, boeuf bourgignon, panna cotta och en helt fantastisk chokladtårta med torkade tranbär.

Nu står det fonetikpanik på schemat.

Kommentarer
Postat av: Eee

Oj, gjorde han riktigt Boeuf med grytan i ugnen i två timmar? Det skulle jag vilja testa nån gång!

2009-12-08 @ 22:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0