Superhjältesysslor

Jag vet inte vad jag ska bli när jag bli stor. Jag vill hjälpa människor och rädda världen. Måste man åka med UNICEF till avlägsna delar av Sahara och vaccinera barn mot polio för att känna att man har gjort nåt bra? Jag undrar om det går att sitta och få betalt för att vara språkpolis eller recensera nya muffinssmaker och ändå vara betydelsefull för världen.
Jag ger 75 spänn i månaden till Amnesty. 50 till Greenpeace. I säkert fem år hade mamma och jag ett fadderbarn på Sri Lanka. Jag återvinner allt som går att återvinna, åker aldrig bil och äter närproducerade grönsaker.
Räcker det här? Alla kan inte vara superhjältar. Man kan bli superhjälteversionen av sig själv. Tänk om alla blev det, vad skulle det innebära? Att alla rika människor på jorden skulle lägga ner pengar enbart på det nödvändigaste och dela med sig av resten till de som inte har några pengar. Fast det skulle ju aldrig hända.
Jag vill ändå tro att alla kan utföra goda gärningar varje dag. Just som jag skriver detta sitter jag och tänker på vad jag gjorde igår, hur blev världen en smula bättre tack vare mig? Jag drack en kopp kaffe som var både KRAV- och Rättvisemärkt. I en pappersmugg som INTE blev återvunnen. Jaha. Jo förresten, jag publicerade en länk på Facebook till Greenpeaces Rysslandsprojekt. Alltid något?
Fler goda gärningar?

Kommentarer
Postat av: A

Men nej din tönt, du är inte miljövänlig för du missbrukar aluminiumfolie!!! (Som är fett miljöfientligt att slösa på) Skaffa kastrulllock (får man ha tre l där nuförtiden förresten?).



I övrigt är du en superhjältinna redan från början.

2009-12-04 @ 17:49:12
Postat av: Anechka

You're a real superhero! Jag är också med i kampen. Vi är inte ensamma, även om vi är få.

Nice!

2009-12-06 @ 18:22:00
URL: http://vagabonddiaries.blog.ru/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0