Saker man köper

I fredags gick jag upp svintidigt och tog tåget till min öronläkare i Huddinge som kollade i mitt öra, grävde lite med en tops och konstaterade att allt såg bra ut. För detta betalade jag 300 spänn. Nästan så man tyckte att hon kunde tagit en tur med den där dammsugaren ändå.

Nåja, jag ska vara glad att besöket gick snabbt och smärtfritt. Resten av dagen tillbringades i konsumtionens tecken och det var härligt. En runda på Beyond Retro resulterade i en blommig 60-talig sommarklännning som satt som gjuten och en svart klänning i typ vadmal som jag ska klippa av en bit.
Det blev lite annat också, bland annat en ring med ett stor svart hjärta. Med mina tandpetare till fingrar har jag aldrig brytt mig om det där med ringar men tyckte att det var snyggt och ser det som ytterligare ett led i min makeoverprocess.
Min sista anhalt i den stora staden blev Panduro,nu blir det pyssel <3

På kvällen hade jag tänkt pubrunda och klubb Katushka men det blev soffan istället. Det är krävande att spendera pengar, speciellt med begränsat intag av föda och vätska.

Igår var pappa och Annica här och hälsade på. Jag bakade en kaka med äpplen, hallon och julkryddor och bjöd på. Det som blev över tog jag med till skolan idag och gjorde dagen lite trevligare både för partikamrater och lärare.

Eftermiddagen tillbringade Anna-Maja och jag på stan. Det blir aldrig som man tänkt sig, jag som skulle plugga och julpynta. Nåja. Kvällen är ung. Nu plugga.

Kommentarer
Postat av: A

Anna-Maja... är det min efterföljare som Annan i ditt liv?

2009-12-02 @ 22:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0