Tyck synd om mig

Har jag berättat om min fantastiska marinerade halloumi? Har jag gjort det så kan jag göra det igen. För det är värt att nämnas. Ingefära, sambal oelek, timjan, rosmarin och MYCKET vitlök kan inte slå fel. En skvätt olja och sen får de ligga där och gotta sig, ju längre desto bättre. Färdigstekt maler man över lite (eller mycket) svartpeppar och ringlar på lite citronolja. Och så äter man pustasallad till. Det gör man till allt.

Den här veckan har varit en sån där "tyckasyndomsigsjälv"-vecka (något man förvisso kommer på sig själv med att tänka varje vecka den här tiden på året). Men än så länge är det bara den här veckan så nu koncentrerar vi oss på vad som hänt hittills. Det har regnat. Jag har varit så förkyld att jag inte kunnat prata ryska ordentligt. Vilket folk anmärkt på. Vad är grejen? Jag har skajpat med Adrian. Vilket suger, för det betyder att han inte är här. Jag har haft en svullen och värkande livmoder vilket vi inte behöver gå närmare in på. Jag har frusit (vilket är mitt eget fel när jag är utomhus, då jag är världens optimist vad gäller väder och kläder). Inomhus ligger det till så att mitt element inte funkar. Och min balkongdörr går inte att stänga ordentligt. Kvällarna är värst. Då blir det krypa upp i soffan med filt och täcke. Vilket är mysigt. Så det ska jag göra nu.

Först ska jag bara gå igenom kapitel 2 en gång till. Eller inte.

Kommentarer
Postat av: A

tycker synd om

2009-09-24 @ 22:22:08
Postat av: A

...och där skulle det varit stjärnor ja.

2009-09-24 @ 22:24:22
Postat av: HelloNicki

Heej, hoppas du får en trevlig helg!



Kram :)

2009-09-25 @ 09:45:42
URL: http://hellonicki.blogg.se/
Postat av: danni ♥

Hej! Måste bara säga att du har en väldigt fin blogg. ♥

Ska vi följa varandra på bloglovin?

puss från danni

2009-09-27 @ 19:04:56
URL: http://psycological.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0