Петербург

Aspepp på St Petersburg just nu. När åker vi dit?

Plugghumöret är inte på topp idag heller. Om man ändå hade råd med privatlärare, haha. Då skulle jag kunna göra det här på mitt eget sätt men jag får inte riktigt ihop et som kursen kräver av mig med det jag vill lära mig samtidigt (vilket är ungefär samma sak bara att jag tycks vilja göra allt i en anna ordning). Varje gång jag kommer på nya saker jag vill lära mig har vi ett nytt kapitel att lära oss som tar alldeles för mycket tid.

Nog om det. Nästa vecka är det fest både fredag och lördag. På lördagen i Stockholm. Pallar man? Eller ska vi dra ihop en rysk filmkväll istället? Tål att tänkas på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi Marie,

I'm starting to learn Swedish by myself (textbook etc.) and Russian is my native language (I was born and live in the central part of Ukraine, and historically people talk Russian here).

I mean let me know if you need help/practice in Russian.

I'll use your help in Swedish then :)

SE-RU emails or/and Skype talks may be a good idea.



Also, this may be useful for you: http://lib.ru

The website looks bad, but this is the biggest free online library of Russian literature (poetry and prose) and foreign literature in Russian.



And I found you via "Woody Allen" site:blogg.se search query. I love his "Love and Death" movie.



-Vera

2009-09-16 @ 19:39:12
URL: http://vereteno.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0