Jag vill sova

I min nya image som "fett med uppstyrd och organiserad" (citat jag själv) vill jag gärna se mig själv som en morgonpigg person. Faktum är att jag brukar må jättebra av att gå upp klockan sju istället för åtta fastän jag inte behöver det.
Idag stod det rysk grammatik på schemat, en föreläsning som skulle hålla på kl 14-17. Jag skulle alltså kunna sova till ett om jag ville men valde att boka tvättid 7-9 för att starta dagen tidigt. (usch vad jobbig jag låter just nu men det är sån jag är haha). Det var det kämpigaste morgonen på länge. Lyckades till slut masa mig ner i tvättstugan, slänga in tvätten och sen gå upp och äta frukost. Äta är man aldrig för trött för liksom. Medan jag drack mitt te hade jag tänkt plugga lite men somnade med näsan i boken säkert tio gånger. Så plötsligt var det dags att gå och hämta tvätten. Nej, morgonen gick inte bra. Vet inte vad det är. Hade huvudvärk igår kväll. Och är fortfarande jättetrött. Hade en bra stund när jag promenerade ner till Bangårdsgatan för att hämta cykeln och cykla hem den och stannade på Myrorna på vägen och köpte en klänning. Annars... nej. Föreläsningen var trevlig men jag var lite vilsen.
Nu sitter jag med datorn i knät på min lilla kökspall och övervakar min potatis-purjolöks- och zucchinisoppa som står och kokar på spisen. Snart mat. Mat bra. Sen plugg. Plugghumör nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0