Matprat

Jag är så insnöad på rysk mat just nu att det nog inte är hälsosamt. Men tanten i ryska affären var ju så gullig att jag bara var tvungen att köpa hem saltgurkor, aubergineröra, smetana och ryskt bovete. En stund senare var jag på ICA och fick syn på en burk med syrade grönsaker som verkade ryska. Jag ska wikipedia det. När jag kom till filen var jag såklart tvungen att köpa Kefir, den ryska filen. Trots att den inte är ekologisk. Men den är ju så god. Framförallt är den rysk.

Det fick alltså bli smetanadoppade saltgurkor som pluggodis igår. Satte mig i soffan och gottade i mig några stycken medan jag läste om Rysslands utrikespolitik och Tjetjenien. Då hade jag suttit i sex timmar och läst om Mischa och hans babushka som göder honom med borsj och vodka. Det är grejer det.

En grej som slog mig just nu är hur rolig den nya Libresse-reklamen är där de talar om det nya "hipster-trosskyddet". Ha.


Kommentarer
Postat av: D

HAHAHAHAHAHAHA jag garvar också åt det där med hipster-trosskyddet!!!!! hahahahahahahha så jävla bra!!!!!!!!

2009-09-10 @ 17:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0