Nationer

Folk blir ju pratsamma efter lite öl så det blev rätt trevligt igår. Efter Norrlands var vi några som var pepp och drog till Stocken men tre av oss bangade efter halva kön och gick tillbaka till Norrlands. Där tyckte Dalia att det var dags för jordgubbsshots. Det smakade hostmedicin. Sen drog hon hem efter två minuter, Tobias och jag satte oss med ett gäng studenter från USA och Norge och lite allt möjligt men även vi drog hem vid elva eller så. Ja, man börjar tidigt här.

Idag har vi övat ryskt uttal. Herregud. Reglerreglerregler. Ska börja kolla på ryska filmer.

Susanne och jag gick till Studentbokhandeln men den förbannade danska ryskaboken hade inte kommit än. Tanten i informationen var dessutom otrevlig och seg i huvet.

Nu har jag druckit varma koppen och ätit upp det sista av mitt hembakade bröd. Nu ska jag sätta mig på ett tåg och plugga i fem timmar och sen är jag framme i Växjö <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha nationer is the shit!! var ute på sydskånska igår (eller om det var krischansta, same shit) och de hade astöntiga shots som var pyttesmå, typ 2 cl! jag behövde dricka dubbelt så många som jag brukar, liksom. vilken nation är du med i? eller är det inte ett krav? så är det här iaf, jag gick med i wermlands... ska dit på onsdag på pub och få gratis tachos (fett sugen). jag är med i nån faddergrupp, tydligen. de har sånt shit för de nya. och på torsdag ska vi grilla i trädgården utanför nationshuset. pepppepp. på fredag ska det studeras konst i köpenhamn. på lördag är det korridorsfeeest. bababooom

2009-09-05 @ 17:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0