Julmat

Jag vaknar och inser att jag har något slags jullov. Slår upp Tjechovs novellsamling som jag lånade i måndags och inser att det här nog blir lätt som en plätt.
Får för en gångs skull inte ett dugg dåligt samvete för att ingen julstämning råder. Jag har gjort några försök med mina julskivor men det går bara inte. Så jag har julstökat till Povel Ramel och min party-playlist. Bakat och kokat och slagit in. Moppat golv. Målat naglarna. Men inte julpyntat alls.
Om sju timmar ska jag stiga upp. Göra mig fin. Äta en frukost att stå sig på i sju timmar, fytusan vad jag är hungrig. Jag vill ha köttbullar och sill och grönkål och Jansson NU. Fredrik Strage skrev en småkul krönika i DN Påstan förra veckan om hur vidrig den svenska julmaten är. Inte då. Jag är sjukt peppad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0