"Det finns ju inga måsten som är roliga... förutom att äta förstås."

Sen vaknade folk, trots att det var första maj. Satte på mig Madicken-klänningen och gick till St Eriks torg, fullt av klada kristdemokrater och träffade Hugo. Vi gick till Hugos kaffe i Vasaparken och åt stora kanelbullar. Sen åkte jag hem till morfar och blev bjuden på avokadosoppa och lax med spenat och västerbottenost. Och tårta. Tårta är viktigt.
Sedan dess vet jag inte riktigt vad jag har gjort. Snöat in på grön mat av nån anledning. Som grön ärt- och rucolasoppa. Det måste vara det godaste som finns. Eller spenat- och rucolasoppa. (Grejen är den att jag köpte en skitstor påse rucola för några dagar sen och en blir ju lite solkig efter ett tag så det är lika bra att mixa ner den i soppan). Avocado också, gud ja.
Sedan, en MYCKET viktig upptäckt; har aldrig riktigt funderat över det, men det slog mig imorse när jag skulle göra min äggmacka (husmansknäcke+bregott+skivat kokt ägg +örtsalt=OMGjagdörvadgott) och mina ekologiska ägg var slut. Egentligen tog de slut redan förra helgen i affären och jag var tvungen att köpa oekologiska ägg för att det skulle räcka till muffinsbaket. De ekologiska fortsatte jag att äta au naturel eller på macka men imorse var de som sagt slut. Fick ta ett av de ondskefulla äggen istället. Konstaterade att det var blekt, sladdrigt och smaklöst.
Fast helst av allt skulle jag vilja sitta på en balkong i Frankrike och dricka vin och äta croissanter och nutella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0