Mastering the art of French cooking

Det har varit tyst ett tag här nu men idag kan jag inte låta bli att skriva ett inlägg om mitt största intresse - mat. Igår kväll såg jag filmen Julie&Julia. Åh. Alltså, åh.
Nej, livet har inte fått en ny innebörd. Dess mening är fortfarande ett mysterium. Jag bara önskar att det fanns färska kronärtskockor nununu så att jag kunde koka dem och äta med smörsås. Jag önskar att jag kunde konsumera animaliska produkter med gott samvete och göra den där kycklingen med de där champinjonerna med den där grädden. Jag önskar att jag hade någon att laga all den här maten till varje dag. Och att jag hade tid att laga den varje dag. Sen undrar jag varför jag haft den där kokboken hemma i hela mitt liv men aldrig öppnat den?
Filmen var inte slut förrän vid midnatt. Sedan låg och jag bläddrade lite i boken för första gången i mitt liv. Fick lite för lite sömn men lyckades köra till Gamla Uppsala utan missöden och därifrån med ett antal missöden. Åttio minuter är rätt lång tid, koncentrationen börjar tryta.
Sen kom jag hem, lagade omelett med vitlöksfrästa champinjoner, spenat, körsbärstomater och fetaost. Det kändes bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0