Inte bara söndag

Dekadenssöndag kanske? Alltså. Jag vet inte.
Men jag gillade verkligen hur jag, med rufsigt hår, gårdagens smink och i en mycket kvinnlig, numera även solkig och lite svettig outfit vinglade in på Güntherska Hovkonditoriet och köpte en bakelse till mig själv. Promenerade hem i solen, drack kaffe, översatte en romantiserande text om Vitryssland och slutligen försökte jag fejka nån slags jag-bryr-mig-inte-look som mest blev genomskinligt sunkig ändå. Jag vet inte hur mycket man behöver fixa sig inför en söndagskvällsbio. Nu var ju mitt biosällskap en ryss från Moskva och någon rysk kvinna kommer jag då aldrig bli.
Imorse stekte vi äpplen i kardemumma, kanel, vaniljpulver och chili. Till det åt vi hemgjord sushi. Innan det hade vi sovit i en bäddsoffa. Det var mysigt.
Ikväll pratade August och jag om att skriva. Jag tror inte jag har skrivit något seriöst sen högstadiet. Fruktansvärt seriös var jag på den tiden. Och helt okej för att vara fjorton. Nu är jag så pass gammal att jag begåvats med en gnutta vishet och självdistans och blivit så självkristisk att det tar stopp innan det hunnit börja. Men jag ska testa. För tänk så härligt det var på den tiden.

Kommentarer
Postat av: A

Vitryssland är grejen! Jag jobbar på ett showroom denna vecka, och en av modellerna är från Vitryssland (den andra från Estland), så de sitter och fnittrar på ryska hela dagarna. Vitryskan älskar Tati och satt idag och kryssade i katalogen vilka saker hon ska köpa med sig hem till Vitryssland. Söt!

2010-10-05 @ 20:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0