Men delad glädje är ändå dubbel glädje

Fredagsångest. Har nog aldrig använt ordet förut. Men det är väldigt bra. Ett bra uttryck, alltså. Söndagsångest är en helt annan grej. Fredagsångesten är i mitt fall ångest över en oväntad och brådskande uppgift som i slutändan kanske ändå inte ger resultat. Och som hela helgen måste ägnas åt. Och som börjar nu idag, fredag.
Egentligen började det igår. Tur att vi var två, som den andra sa. Så att vi kunde skratta tillsammans efter den där urladdningen. Delad sorg är halv sorg. Men hur kommer det sig att vi inte väntat oss någon sorg överhuvudtaget?
Jag ska ta mig till gymmet genom vinterblåsten, ställa mig på rullbandet och springa av mig lite fredagsångest. Gå hem och ta itu med det som blir kvar.
Ha en trevlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Är det ditt eget hår på din profilbild? Coolt isf! ;)

2011-03-14 @ 21:26:11
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0