Oscar!

Det här är jag och Oscar the surdegsgrund. Hej hej säger Oscar. Han föddes för snart två veckor sedan, fick som sagt bo uppe på min garderob några dagar för att sedan flytta in i kylskåpet. Som jag skrivit tidigare så bakade jag ju valnötsbröd av Oscar förra veckan. Gott men ojäst. Igår tog jag fram honom, matade honom lite och lät honom flytta upp på garderoben igen. Nu ikväll var han pigg och bubblig så jag passade på att göra en surdeg. "Barsja" heter brödet och kommer från Saltå kvarns fina kokbok. Imorgon blir det brödbak för hela slanten, håller er uppdaterade. Nu är det Pluras kök!

Kommentarer
Postat av: Karin -Trattoria

haha lycka till med baket!

2011-04-06 @ 11:17:40
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: D

Du = söt!

2011-04-11 @ 12:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0